Hitkrant jubileumnummer nu in de winkel!

Het tijdschrift bestaat deze maand precies 40 jaar. Om dit te vieren ligt er vanaf vandaag een Fabulous Forty Special in de winkel. In deze speciale editie wordt terug geblikt op 40 jaar Hitkrant met een speciale cover, waar je de celebs van nu en de sterren van toen ziet! Naast de special is nu ook de vernieuwde website + mobiele app ‘live’. 

Dit jubileumnummer is het laatste nummer dat als tweewekelijkse printuitgave verschijnt en alvast in de toekomstige stijl is vormgegeven. Hitkrant gaat verder als webloid. Op 1 juni ligt er dan weer een Hitkrant Posterspecial in de winkel. Drie van de zes XXL-posters zijn daarin door lezeressen gekozen. Zij kunnen stemmen via de site. Dat is en blijft de belangrijkste USP van Hitkrant! Zowel het jubileumnummer als de specials, liggen acht weken in de winkel. 

ZPRESS Young laat weten dat de huidige Hitkrant-abonnementen omgezet worden naar een abonnement op GIRLZ. Onlangs is GIRLZ gerestyled en zijn er elementen van Hitkrant aan toegevoegd. Zo is GIRLZ een veel completer lifestyleblad voor de doelgroep van 12-16 jaar. Alle abonnees zijn hiervan op de hoogte gesteld en hebben inmiddels GIRLZ ontvangen om dit tijdschrift beter te leren kennen.

Naast de special die 6 x per jaar verschijnt, ligt ook elk jaar de bekende Hitkrant agenda in de winkel. Daarnaast blijven het populaire YouTube kanaal Hitkrant Studio en de Hittegolf Awards gewoon bestaan. 

Over Hitkrant
Op 3 oktober 1975 verscheen het eerste nummer van de voorloper van Hitkrant, De Nationale Hitparade Krant. De Nationale Hitparade Krant werd in een oplage van ruim 100.000 exemplaren gratis verspreid in platenwinkels. Het blad diende ter promotie van de gelijknamige hitlijst, de Nationale Hitparade. In 1977 werd De Nationale Hitparade Krant omgezet in het weekblad Hitkrant.

Anders dan (voormalige) concurrenten als Break Out!, Popfoto, Muziek Expres en Muziek Parade, overleefde Hitkrant de afgelopen decennia alle stormen op de popbladenmarkt. Sinds 1 januari 2013 wordt Hitkrant uitgegeven door ZPRESS Young.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:
Marcella Keus, marketing & communicatie coördinator
Tel: 078-6397070
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 
Website: www.hitkrant.nl